Αγόρασα ηλεκτρονικά τηλεόραση. Μου παρεδόθη με ραγισμένη οθόνη. Δεν λειτουργούσε. Παρατήρησα ότι η συσκευασία της TV έφερε σημάδι χτυπήματος μόνο αφού είχε φύγει η μεταφορική. Ζήτησα αντικατάσταση από το Πλαίσιο με βάση την ΝΟΜΙΜΗ εγγύηση.
Έλαβα απάντηση ότι δεν δικαιούμαι αντικατάσταση επειδή η TV έχει τεθεί εκτός εμπορικής εγγύησης λόγω σημαδιού στην συσκευασία. Δεν επικαλέστηκα όμως την ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγύηση.
Η εμπορική εγγύηση (ή εγγύηση αντιπροσωπείας) παρέχεται επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, προαιρετικά. Στην περίπτωσή μου την παρέχει η Sony, και ορίζει ότι δικαιούμαι αντικατάσταση σε 7 ημέρες από την αγορά μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Είναι η περίπτωση DOA (Dead On Arrival). Οι όροι DOA απαιτούν: η βλάβη να οφείλεται σε κατασκευαστικό ελάττωμα, η αρχική συσκευασία να είναι σε άρτια κατάσταση, κλπ.
Οι προϋποθέσεις αυτές όμως είναι άσχετες εφόσον δεν επικαλούμαι την εμπορική εγγύηση.
Με καλύπτει η ΝΟΜΙΜΗ εγγύηση: Ο ΠΩΛΗΤΗΣ ΦΕΡΕΙ ΔΙΕΤΗ ΕΥΘΥΝΗ ΑΝ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης που το προϊόν καταστράφηκε κατά την μεταφορά και παρεδόθη σε χτυπημένη συσκευασία. Ο πωλητής (Πλαίσιο) φέρει ευθύνη με βάση το νόμο! Παρ’ όλ’ αυτά, αγνόησε το αίτημα μου και με παρέπεμψε αυθαίρετα στην εμπορική εγγύηση του παραγωγού (Sony) γνωρίζοντας ότι δεν μπορώ να την επικαλεστώ επειδή δεν πληρώ τις προϋποθέσεις DOA. Τι εμπαιγμός!
Έκανα ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ στην Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (ΓΔΑΠΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης (https://kataggelies.mindev.gov.gr/).
Κατήγγειλα τα εξής: μη τήρηση της νόμιμης εγγύησης, μετακύλιση της ευθύνης του πωλητή στον παραγωγό του αγαθού ή σε άλλον και καταχρηστικούς όρους συναλλαγών ανηρτημένους στον ιστότοπο του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας.
Στις 19/04/2024 το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε Δελτίο Τύπου με τίτλο: “Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.480.000 ευρώ σε 11 επιχειρήσεις”.
Η μία από αυτές είναι το Πλαίσιο. Αναζητήστε το Δ. Τ. εδώ: https://www.mindev.gov.gr/category/deltia-tipou/
Επεβλήθη ΠΡΟΣΤΙΜΟ 80.000€ στο Πλαίσιο για (ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ!):
●Παραπομπή καταναλωτών στον πάροχο εμπορικής εγγύησης εφόσον ένα προϊόν δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, αλλά και μη ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεών της.
●Καταχρηστικούς όρους συναλλαγών που αφορούν τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας όπως:
1.Περιορισμό της ευθύνης για κρυμμένα ελαττώματα του προϊόντος, 2.Περιορισμό της προθεσμίας στην οποία ο καταναλωτής οφείλει να υποβάλει τα παράπονα ή να εγείρει τις αξιώσεις του κατά του προμηθευτή, 3.Μετακύλιση της ευθύνης του πωλητή στον παραγωγό του αγαθού ή σε άλλον.
(Δείτε επίσης: πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις, Δ. Τ. 24/07/2023, πρόστιμο 560.000€: https://www.mindev.gov.gr/2023/07/)
Εάν σας παρέδωσαν ελαττωματικό προϊόν, μην δεχθείτε την προσχηματική αιτιολογία ότι δεν μπορεί να γίνει αντικατάσταση επειδή η συσκευή σας έχει τεθεί εκτός εμπορικής εγγύησης.
Εάν παρέχεται εμπορική εγγύηση για ένα προϊόν (επιπλέον της νόμιμης), μπορεί να ορίζει αυστηρές προϋποθέσεις DOA, π.χ. προθεσμία ολίγων ημερών για να αξιώσετε αντικατάσταση, απαίτηση να επιστραφεί το προϊόν στην αρχική άρτια συσκευασία του, κλπ. Ελέγξτε τους όρους της εμπορικής εγγύησης στο παραστατικό αγοράς, για να τους συγκρίνετε με την αιτιολογία άρνησης αντικατάστασης που σας έδωσε το Πλαίσιο.
Το γεγονός ότι η συσκευή σας έχει τεθεί εκτός εμπορικής εγγύησης DOA δεν επηρεάζει το δικαίωμα σας να επικαλεστείτε την νόμιμη. Ο αγοραστής δικαιούται καταρχάς να επιλέξει ως τρόπο αποκατάστασης είτε την διόρθωση είτε την αντικατάσταση, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Ο αγοραστής δικαιούται υπό κάποιες προϋποθέσεις να μειώσει το τίμημα ή, σε περίπτωση ουσιώδους έλλειψης ανταπόκρισης, να υπαναχώρησει από την σύμβαση (βλ. “Δικαιώματα καταναλωτών”: https://www.mindev.gov.gr/gia-ton-politi/). Εάν παραβιάζονται τα δικαιώματά σας, κάντε καταγγελία.
Πρόστιμο 80.000€ στο Πλαίσιο!!!
Αγόρασα ηλεκτρονικά τηλεόραση. Μου παρεδόθη με ραγισμένη οθόνη. Δεν λειτουργούσε. Παρατήρησα ότι η συσκευασία της TV έφερε σημάδι χτυπήματος μόνο αφού είχε φύγει η μεταφορική. Ζήτησα αντικατάσταση από το Πλαίσιο με βάση την ΝΟΜΙΜΗ εγγύηση.
Έλαβα απάντηση ότι δεν δικαιούμαι αντικατάσταση επειδή η TV έχει τεθεί εκτός εμπορικής εγγύησης λόγω σημαδιού στην συσκευασία. Δεν επικαλέστηκα όμως την ΕΜΠΟΡΙΚΗ εγγύηση.
Η εμπορική εγγύηση (ή εγγύηση αντιπροσωπείας) παρέχεται επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, προαιρετικά. Στην περίπτωσή μου την παρέχει η Sony, και ορίζει ότι δικαιούμαι αντικατάσταση σε 7 ημέρες από την αγορά μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Είναι η περίπτωση DOA (Dead On Arrival). Οι όροι DOA απαιτούν: η βλάβη να οφείλεται σε κατασκευαστικό ελάττωμα, η αρχική συσκευασία να είναι σε άρτια κατάσταση, κλπ.
Οι προϋποθέσεις αυτές όμως είναι άσχετες εφόσον δεν επικαλούμαι την εμπορική εγγύηση.
Με καλύπτει η ΝΟΜΙΜΗ εγγύηση: Ο ΠΩΛΗΤΗΣ ΦΕΡΕΙ ΔΙΕΤΗ ΕΥΘΥΝΗ ΑΝ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης που το προϊόν καταστράφηκε κατά την μεταφορά και παρεδόθη σε χτυπημένη συσκευασία. Ο πωλητής (Πλαίσιο) φέρει ευθύνη με βάση το νόμο! Παρ’ όλ’ αυτά, αγνόησε το αίτημα μου και με παρέπεμψε αυθαίρετα στην εμπορική εγγύηση του παραγωγού (Sony) γνωρίζοντας ότι δεν μπορώ να την επικαλεστώ επειδή δεν πληρώ τις προϋποθέσεις DOA. Τι εμπαιγμός!
Έκανα ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ στην Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή (ΓΔΑΠΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης (https://kataggelies.mindev.gov.gr/).
Κατήγγειλα τα εξής: μη τήρηση της νόμιμης εγγύησης, μετακύλιση της ευθύνης του πωλητή στον παραγωγό του αγαθού ή σε άλλον και καταχρηστικούς όρους συναλλαγών ανηρτημένους στον ιστότοπο του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας.
Στις 19/04/2024 το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε Δελτίο Τύπου με τίτλο: “Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.480.000 ευρώ σε 11 επιχειρήσεις”.
Η μία από αυτές είναι το Πλαίσιο. Αναζητήστε το Δ. Τ. εδώ: https://www.mindev.gov.gr/category/deltia-tipou/
Επεβλήθη ΠΡΟΣΤΙΜΟ 80.000€ στο Πλαίσιο για (ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ!):
●Παραπομπή καταναλωτών στον πάροχο εμπορικής εγγύησης εφόσον ένα προϊόν δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, αλλά και μη ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεών της.
●Καταχρηστικούς όρους συναλλαγών που αφορούν τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας όπως:
1.Περιορισμό της ευθύνης για κρυμμένα ελαττώματα του προϊόντος, 2.Περιορισμό της προθεσμίας στην οποία ο καταναλωτής οφείλει να υποβάλει τα παράπονα ή να εγείρει τις αξιώσεις του κατά του προμηθευτή, 3.Μετακύλιση της ευθύνης του πωλητή στον παραγωγό του αγαθού ή σε άλλον.
(Δείτε επίσης: πλασματικές και εικονικές εκπτώσεις, Δ. Τ. 24/07/2023, πρόστιμο 560.000€: https://www.mindev.gov.gr/2023/07/)
Εάν σας παρέδωσαν ελαττωματικό προϊόν, μην δεχθείτε την προσχηματική αιτιολογία ότι δεν μπορεί να γίνει αντικατάσταση επειδή η συσκευή σας έχει τεθεί εκτός εμπορικής εγγύησης.
”Εάν παρέχεται εμπορική εγγύηση για ένα προϊόν (επιπλέον της νόμιμης), μπορεί να ορίζει αυστηρές προϋποθέσεις DOA, π.χ. προθεσμία ολίγων ημερών για να αξιώσετε αντικατάσταση, απαίτηση να επιστραφεί το προϊόν στην αρχική άρτια συσκευασία του, κλπ. Ελέγξτε τους όρους της εμπορικής εγγύησης στο παραστατικό αγοράς, για να τους συγκρίνετε με την αιτιολογία άρνησης αντικατάστασης που σας έδωσε το Πλαίσιο.
Το γεγονός ότι η συσκευή σας έχει τεθεί εκτός εμπορικής εγγύησης DOA δεν επηρεάζει το δικαίωμα σας να επικαλεστείτε την νόμιμη. Ο αγοραστής δικαιούται καταρχάς να επιλέξει ως τρόπο αποκατάστασης είτε την διόρθωση είτε την αντικατάσταση, χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Ο αγοραστής δικαιούται υπό κάποιες προϋποθέσεις να μειώσει το τίμημα ή, σε περίπτωση ουσιώδους έλλειψης ανταπόκρισης, να υπαναχώρησει από την σύμβαση (βλ. “Δικαιώματα καταναλωτών”: https://www.mindev.gov.gr/gia-ton-politi/). Εάν παραβιάζονται τα δικαιώματά σας, κάντε καταγγελία.